Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
surdegscopy kampanj mattor & copy fondtexter snygg copy solig reklam kyliga texter klimatcopy reklamnyheter copy till eizo copywriterns tips konsten att skriva slogans texter till hemsidan brödtext innehållsmarknadsföring copy och tonalitet för ny hudvårdsserie välgörande ord copy till fönsterkatalog matreklam gröna texter seo-copy copy svenskt kött copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy bygger varumärke reklam saknar du ord? innehåll för stockholms entrémattor seo-texter bankcopy finansiella texter webbcopy fonder finanscontent contentcase copy till webben ölreklam copy firar påsk texter till it-dagar artikel om varumärken av benny karlsson lilja reklam i sociala medier seo-texter varumärken digital copy matcopy copywritern bloggar bilcopy försäkringscopy copytips konsten att skriva kärnvärden texter som säljer guldägg texter till ny hemsida copy för hemleveranser copywriter skriver om bilar hemsida med säljande ord webbcopy fonder copy till städ- och byggföretag copy-sommar förpackningstext, förpackningsdesign några ord om kärnvärden webbtexter reklam i siffror copywriter till golvföretag banners som säljer reklamfilm webbcopy copywriter bra innehåll kapitalförvaltare copywriter som håller sig på mattan stockholms bästa mattcopy copywritern och korvgubben sanna mina ord texter till sajten julreklam golvande ord copywriter till it-arena glassreklam nya webbtexter content rätt innehåll, rätt smart ux-copy sms-texter copydags, copywriter, content writer,